lørdag 28. juli 2007

Mygg, solbær og ”nubbe”

Det har vært fest hos myggene i dag. De kom i horder når vi gikk ned til solbærbuskene for å plukke de store saftige bærene som om litt skal gjøres om til syltetøy og saft. Det surret i øret, det stakk i nakken og brant på hendene. Å håndhilse på en brennesle svir faktisk, om man skulle være i tvil om akkurat det. Sånn er det når brenneslen finner det for godt å vokse midt inne i solbærbuskene og være akkurat der Hobbyfilosofen eller Sambo stikker inn hånden for å plukke de svarte bærene.

Mamma Sambo har fanget kreps. Ikke på ordentlig, men i frysedisken på ICA. Men godt smaker de likevel. Selv om de kommer helt fra Kina. Og til kreps drikker man ”nubbe” og synger drikkeviser. På svensk. Det overlater jeg til Sambo med familie. Ikke fordi jeg ikke kan, men fordi jeg aldri har begynt. Og det føles litt teit å begynne nå etter et decennium, Og i dag gikk det mye ”nubbe”. Så mye at jeg lurer på om Pappa Sambo ble litt mer brisen enn han hadde planlagt. Han og Sambo stjal godteposen fra hverandre og hylte og skrek og tullet på en måte jeg aldri har sett før. Og jeg trodde jeg hadde sett det meste.

2 kommentarer:

Katrine K sa...

Tillykke med ny blogg, fint å lese om dine hverdagserfaringer, nesten som en dagbok!

Hobbyfilosofen sa...

Hei Katrine K og takk for første kommentar.

Jeg oppdaget ikke kommentaren din før i dag. Hadde skrevet feil i mailadressen for kommentarvarsling...

Det var tenkt denne bloggen skulle være litt mer dagbokaktig enn den andre som skal bli litt mer skriveblogg... men det er ikke alltid så lett å finne balansen.