torsdag 26. juli 2007

Sopptur...

Det har regnet en masse her. Det er masse skog. Det burde vært masse sopp. Det er det ikke. I hvert fall ikke der vi var i dag. Det ble knapt nok til en liten "kantarellmacka" som Pappa Sambo liker så godt. Og han ble andpusten bare av den lille turen vi gikk. Ja, han er jo ikke helt ung lenger. Snart søtti.

- Jeg trenger noen nye klær, sier Mamma Sambo. Og så må vi kjøpe mer maling og litt annet. Kan vi ikke dra inn til byen? Etter litt forhandling sender vi Sambo og Mamma Sambo til byen i min bil og mitt bensinkort.

Hobbyfilosofen og Pappa Sambo er flinke gutter og vasker opp. Etter en liten pause på sofaen. Så flytter vi noen planker og trekker litt nedsagede syriner inn i skogen. Fin måte å løse problemene på. Bare legge alt ute av syne. Så forvsinner det liksom. - Deilig og fredlig her, eller hva, sier Pappa Sambo. - Deilig å slippe damene for en stund. - Jo, det er ikke så galt det, svarer jeg, overlykkelig over en pause i maset som genereres når Mamma Sambo, Sambo og til dels Pappa Sambo ivrig diskuterer, argumenterer og krangler, mens jeg sitter og drømmer om andre ting... Når vi er ferdige med våre syssler og har diskutert litt hvordan vi kan endre litt på hagen rundt huset i skogen tar vi oss en øl. Der er ikke ofte vi får tid til det, Pappa Sambo og jeg. Synd kanskje, for egentlig er han jo en grei kar. Men vi blir alltid forstyrret av Sambo og Mamma Sambo. Men slik er livet, vi kan ikke leve uten, men jammen er det godt å få en pause i blant.

Jeg burde egentlig takke Plask, for ideen til anonymiseringen av personene har jeg stjålet fra henne... http://deterfintmedregn.blogspot.com/ Så, Takk Plask!

3 kommentarer:

B sa...

Er det her du er!
Googlet meg selv, hihi.
Hyggelig å se at du poster bilder og slikt c|:-=)

B sa...

Må bare legge til at jeg ikke har vært inne på profilen din på evigheter, går rett til bloggen din gjennom "Favoritter", derfor har jeg ikke skjønt at du har en blogg til. Men nå er jeg her!

Hobbyfilosofen sa...

Her har jeg gjemt meg siden i sommer... ;-) Følte at Nattens mulm og mørke ikke passet helt til alle postene jeg ville skrive. Så denne er litt mer dagbok... men det har du sikkert oppdaget... Og velkommen skal du være.