onsdag 26. september 2007

Forfatterselskapet møtes igjen...

En stor raggete golden retriever titter nysgjerrig opp på meg når jeg passerer på vei inn til våre midlertidige møtelokaler. Den småknurrer, men logrer samtidig med halen. Kjettingen ligger i gresset, trygt festet i en stolpe, så jeg har ingen ting å frykte.
- Hei og velkommen, sier han og strekker fram hånden.
- Ja, nå har det blitt en stund siden. Jeg går inn og ser at han har forberedt seg. Respatexbordet står på tvers i rommet og en odde samling stoler er plassert rundt. Titter fort på mobilen, for å se hva klokken er. Av en eller annen grunn er jeg for tidlig. Så jeg er først. Småprater litt om hva vi har gjort, og ikke gjort siden sist. Hunden knurrer igjen. Hun kommer på sykkel. Smiler og låser sykkelen. Etter hvert kommer de andre også. Ingen har skrevet mye. Noen har ikke skrevet i det hele tatt. Jeg har da skrevet litt i alle fall, men har ikke noe å presentere i dag.

Ødslig, hukommelsestap, skremmende, guddommelig og naken. Ut fra hvert av disse ordene skal vi skrive hver vår side til neste gang. En spennende utfordring. Klarer vi det? Alle sammen. I tillegg skal vi jobbe videre med våre bøker. Maks 5 sider, men likevel. 5 sider. På en bok jeg ennå ikke vet hva skal handle om. Jeg trenger presset. Kravet på å produsere. Ellers blir det alt for sjelden.

2 kommentarer:

Lothiane sa...

Det høres spennende og utfordrende ut! En dag håper jeg å ha overskudd til noe sånt. Har alltid hatt en forfatter slumrende i magen. :)

Hobbyfilosofen sa...

Vekk henne Lothiane! Ikke la henne sove for lenge! Begynn i det små, og legg sten på sten, så blir det stort en dag...