fredag 21. september 2007

Sjefer, reiseulystne og prosjekt

Har truffet et bredt utvalg sjefer på kontoret i dag. Hele husets sjefer samlet. Ikke alle, selvfølgelig, men noen. Og de truer med å begynne å samarbeide. Snakke sammen. Ikke noen dum ide. De har samme kunder, samme resursbehov, samme utfordringer. Potensialet er stort. Det gjelder bare å realisere det. Jeg knyttet noen kontakter. Så får vi se hva det fører til.

Pratet litt med to av mine ansatte i dag. Om trivsel og annet. En liker ikke å reise. Over hodet. Så han nekter å være med på et møte i en annen by. Jeg har ikke presset ham, så jeg vet ikke om han har flyskrekk eller om han trives best hjemme. Vi er forskjellige. Må bare innse det.

Avsluttet et prosjekt også. Med mindre enn 3 % avvik fra budsjett. Føles bra. Vi har rukket å gjøre alt vi lovet. Ja, i hvert fall nesten. Og så har vi gjort mer på andre områder. Føles bare litt tomt. Spesielt siden vi hadde ekstern bemanning også.

Neste uke skal jeg arrangere kurs. Treffe skrivekurskameratene igjen. Burde få ut fingeren og rekruttere noen også. Er så lett å utsette det...

Ingen kommentarer: