onsdag 26. september 2007

Stengt av offentlig myndighet...

Pling, pling, pling, pling...
I alle dager? Fire mail? Nå? Hm, hvem kan det være fra? Banken? "Betalinger stoppet", hva f..n er dette? Roter litt og finner kodegeneratoren. Logger inn. Leser meldingene i nettbanken. "Betalinger stoppet". Det er jo penger på konto? Hva er det som skjer? Ringer kundesenter.
- Det er noe feil med kontoen min. Regningene blir ikke betalt.
Litt sjekking fram og tilbake mens jeg tvinges til å høre på pausemusikk.
- Kontoen din er sperret av offentlig myndighet.
- Hva?
- Hvem?
- Hvorfor?
- Jeg vet ikke noe mer, vent litt, skal vi se... kemnerkontoret.
- Det ligger ett krav på noen tusenlapper.
- Ja, men det har jeg aldri fått. Penger er det jo nok av på kontoen, eller hva?
- Jo, visst, penger ser ikke ut til å være problemet.
- Og dere kan selvfølgelig ikke gjøre noe nå, klokken halv elleve på kvelden?
- Nei, dessverre, vi kan ikke gjøre noe uten beskjed fra den offentlige myndigheten.
- Ja, da vet jo jeg hva jeg skal gjøre i morgen, takk for hjelpen.

Ingen kommentarer: